Po podatkih raziskave spletnega nakupovanja Shopper’s Mind* splet predstavlja glavni vir informacij v nakupnem odločanju slovenskih potrošnikov. Kar 80 % uporabnikov spleta uporablja ta kanal za samostojno informiranje o izdelkih in storitvah, tudi če nakup kasneje zaključijo v fizični trgovini.
Kako radi slovenski potrošniki kupujejo preko spleta?
Po podatkih SURS** je v prvem četrtletju leta 2016 nakupovalo preko spleta 30 % Slovencev v starostni skupini od 16 do 74 leta. Če to pretvorimo v številke, je v zadnjih 12 mesecih preko spleta opravilo vsaj en spletni nakup 623.500 oseb v tej starostni skupini.
Preko spleta pogosteje kupujejo moški (43 %), največ pa jih je v obdobju 12 mesecev preko spleta zapravilo med 100 in 499 evrov. Ženske so bolj skromne, večina je v istem obdobju preko spleta nakupovala za manj kot 50 evrov, sicer pa preko spleta nakupuje 37 % žensk.
Vrednost spletnih nakupov v 12 mesecih
Ocenjena vrednost nakupov | Odstotek kupcev |
---|---|
do 50 EUR | 30 % |
od 50 do 99 EUR | 26 % |
od 100 do 499 EUR | 35 % |
od 500 do 999 EUR | 6 % |
več kot 1.000 EUR | 3 % |
Blago in izdelki | Odstotek kupcev |
---|---|
oblačila, športna oprema, čevlji ipd. | 44 % |
dobrine za gospodinjstvo, npr. pohištvo, bela tehnika, igrače ipd. | 38 % |
dobrine za vsakodnevno uporabo, npr. hrana, kozmetika ipd. | 28 % |
elektronsko oprema, npr. mobilni telefon, kamera, TV | 22 % |
računalniška oprema, npr. računalnik, zaslon, tiskalnik | 17 % |
Storitve | Odstotek kupcev |
Vstopnice za različne prireditve | 44 % |
Vstopnice za različne prireditve | 38 % |
letalske karte, najem avtomobila ali druge storitve, povezane za organizacijo potovanja | 28 % |
računalniške oz. videoigre, programska oprema (vključno z aplikacijami za pametne telefone ali tablice). | 22 % |
računalniška oprema, npr. računalnik, zaslon, tiskalnik | 17 % |
Po podatkih SURS** je lani 17 % naših podjetij prejemalo naročila, rezervacije ali prodajalo preko spleta, kar je enak odstotek kot leto poprej.
Kako so na prodajo preko spleta pripravljena slovenska podjetja?
- 70 % podjetij s spletno prodajo je prodajalo končnim potrošnikom, 68 % pa drugim podjetjem in javnim ustanovam. Velika večina je prejemala naročila iz Slovenije (91 %), skoraj polovica iz držav EU (46 %) in 19 % iz drugih držav.
- Vrednost ustvarjenega prihodka preko spleta predstavlja podjetjem 2,2 % celotne vrednosti ustvarjenega prihodka (brez DDV). Od tega so naša podjetja ustvarila 77 % prihodkov pri prodaji drugim podjetjem ali javnim ustanovam, 23 % pa pri prodaji končnim potrošnikom.
- Podjetja s spletno prodajo so večji del prihodka, ustvarjenega prek spletnih strani, ustvarila s spletno prodajo v Sloveniji (48 %), 42 % s spletno prodajo v druge države članice EU in 10 % s spletno prodajo v druge države.
Glede na te podatke gotovo obstaja še mnogo priložnosti za naša podjetja, zato bomo v enem od prihodnjih blogov preverili, kako pričeti s spletno prodajo.
Povezava spletne trgovine z Minimaxom
Viri:
* Shopper’s Mind je raziskava spletnega nakupovadnja v regiji v partnerski izvedbi Ceneje.si in raziskovalne agencije Valicon
** SURS, Statistični urad Republike Slovenije
Slika: https://www.pexels.com/