Pravijo, da se iz napak največ naučimo. Kljub temu pa nas lahko nekatere napake zelo drago stanejo - sploh tiste, ki jih utegnemo narediti ob prvem odpiranju trgovine, salona ali kakršnekoli poslovalnice. Prvi koraki so najtežji in najmanj sigurni, zato podjetjem največkrat spodrsne. Da v vašem primeru ne bo tako, smo pripravili seznam največjih napak, ki jih podjetja ob odpiranju fizičnih trgovin največkrat naredijo. Zdaj nimate več izgovorov, da se jim ne izognete. ;)
Poslovanje brez poslovnega načrta
Še pred odprtjem trgovine oziroma poslovalnice poskrbite za poslovni načrt. Začetek poslovanja brez poslovnega načrta je kot vožnja brez načrta potovanja in jasnega cilja - obstaja možnost, da boste prispeli na čudovito destinacijo, vendar je bolj verjetno, da se bo vaša pot neverjetno zapletla in boste obupali.
V poslovni načrt ne pozabite vključiti finančnih podatkov, kot so predvidena rast podjetja, stroški, ki jih utegnete imeti, načrt prodaje, ki ga pripravite na podlagi krajših raziskav, ki jih boste opravili.
Ob tem pa ne pozabite - poslovni načrt sestavljate zase, ne za investitorje. Ni potrebno, da izgleda profesionalno. Glavni namen načrta je boljši pregled nad vašim poslovanjem, ki ga morate imeti, če želite posel uspešno voditi.
Prehitro zaposlovanje
Res je, ob širitvi svojega posla vsega ne boste zmogli sami. To pa žal ne pomeni, da mora biti eden prvih korakov vašega poslovanja ravno zaposlovanje ljudi.
Uspešni podjetniki ljudi zaposlijo takrat, ko sta izpolnjena dva pogoja: ugodne finance ter neizmerna potreba po okrepitvah. Ugodne finance pomenijo, da si lahko zaposlovanje resnično finančno privoščite, neizmerna potreba po okrepitvah pa pride takrat, ko je količina vašega dela kljub vaši produktivnosti in učinkovitosti enostavno prevelika.
Ne pozabite - število zaposlenih ni pokazatelj vaše uspešnosti. Zato kar mirno. Zaposlite takrat, ko bo to za potrebe širitve vašega posla neizogibno.
Ignoriranje strankinih želja
Nekje je potrebno začeti, zato ste temelje vaše trgovine postavili sami, na podlagi svojih idej. Ko pa vaša poslovalnica resnično zaživi, je nujno potrebno, da začnete poslušati svoje stranke.
Morda ste pred odprtjem trgovine imeli v mislih, da boste nek točno določen izdelek ponujali zato, ker imate občutek, da se bo prodajal. Nič ni narobe, če se po odprtju trgovine izkaže, da tisti izdelek ni priljubljen, ampak je namesto tega najbolj prodajan artikel nekaj čisto drugega. Ravno nasprotno! Lahko ste navdušeni, da ste v poznavanju vaše ciljne publike naredili korak naprej, na podlagi tega poznavanja in želja pa svoj posel uspešno gradite dalje.
Naj vas ob vodenju posla ne zanese v smer, kjer kupcev več ne boste poslušali, ampak bodo v centru pozornosti vaše želje in predstave. Brez kupcev ni vaše trgovine, zato jim namenite največjo pozornost.
Neizvajanje raziskav
Ne samo izvedba, tudi priprave ločijo zmagovalca od poražencev. Eden najpomembnejših delov priprav pa so ravno raziskave.
Tokrat ne govorimo o formalnih raziskavah, ampak o poizvedovanjih, ki jih lahko sami s pomočjo spleta ter spraševanja opravite kar sami. Še pred odprtjem trgovine se pozanimajte o konkurentih, ki jih utegnete imeti. Preverite njihovo uspešnost in raziščite zakaj so/niso uspešni. Obiščite njihovo trgovino in razmislite o svojih možnostih - v čem ste lahko še boljši? Preverite, s kakšnimi pristopi osvojijo stranke oni in si pripravite načrt, kako boste to še izboljšali in si zagotovili še bojši obisk.
S takšnimi miselnimi preizkusi pa ob odprtju trgovine ne zaključite. Nenehno izboljševanje je za uspešnost ključnega pomena. Vedno bodite korak pred konkurenco. Kaj lahko izboljšate? Česa se lahko znebite? V čem ste lahko najboljši?
Odsotnost zasilnega sklada
Z veliko priprave in trdega dela lahko hitro dosežete želene rezultate v smislu prihodkov. Vseeno pa v večini primerov to ne pomeni, da bo vaša trgovina dobičkonosna že prvi mesec. Tudi uspešne in velike trgovine so poslovanje velikokrat začele z izgubami.
Za vsak slučaj je pametno pripraviti zasilni sklad. Shranite si nekaj denarja, ki vas bo kljub morebitni izgubi držal nad vodo. S tem si omogočite, da se boste lahko v težkih trenutkih osredotočili na vaš posel, ne pa na iskanje posojil.
Zasilni sklad je dobro, da obdržite tudi po uspešnem zagonu poslovanja, ko boste že več mesecev (ali let) uspešno dobičkonosni. Nikoli ne veste, kdaj vam bodo dodatne finance prišle prav.