Finančna uprava Republike Slovenije je pripravila nekaj napotkov, s katerimi lahko preverite, ali imate vse v zvezi z davčno blagajno.
Najprej morate vedeti, ali davčno blagajno sploh potrebujemo. Potrebujete jo v primeru, ko morate izdajati račun za dobavo blaga ali storitev, ko vodite poslovne knjige in evidence, za dobavljeno blago ali storitev pa prejmemo plačilo v gotovini. Med gotovino štejemo kovance, bankovce, plačilno ali kreditno kartico, čeke.
Pridobiti morate namensko digitalno potrdilo. To je nujno za delovanje davčne blagajne. Vlogo za pridobitev lahko oddate prek portala eDavki. Tisti zavezanci, ki sistema eDavki ne uporabljate, lahko za pridobitev namenskega digitalnega potrdila pooblastite koga drugega. Na primer računovodski servis ali pa ponudnika davčne blagajne.
Imate pripravljen interni akt po ZDavPR? Interni akt mora zavezanec sprejeti še pred začetkom izdaje računov pri gotovinskem poslovanju. Predložiti ga mora v postopku nadzora na zahtevo davčnega organa. V njem predpiše pravila za dodeljevanje zaporednih številk računa, naredi popis poslovnih prostorov zavezanca in dodeli oznake poslovnim prostorov zavezanca. Furs svetuje, da preverite, ali ste po ZDavPR prek davčne blagajne sporočili podatke o poslovnih prostorih.
V kolikor za izdajo računov uporabljate elektronsko napravo, preverite, ali imate na njej nameščen program, ki je posodobljen v smislu ZDavPR. Gre za program za izdajo računov, ki je v skladu z 38. členom ZDavPR, z dodanimi obveznimi podatki na računu, omogoča pa davčno potrjevanje računov.
Zavezance seznanjajo tudi z dejstvom, da lahko za izdajo računov – v kolikor želite – uporabljate izključno vezano knjigo računov, ki pa jo morajo pred začetkom uporabe potrditi v sistemu eDavki. Podatke o računih v vezani knjigi računov morate davčno potrditi prek mini blagajne.
Zakon predvideva tudi, da imate na vidnem mestu nameščeno pooblastilo o obveznosti izdaje računa in obveznosti kupca.
Določiti morate tudi oznako osebe, ki izdaja račun z uporabo elektronske naprave.