Poslovno obdarovanje | Minimax – spletni računovodski in poslovni sistem

Poslovno obdarovanje

Približujemo se koncu leta, ko večina podjetij svojim poslovnim partnerjem in zaposlenim izkaže pozornost v obliki različnih daril. 

Pri tem je dobro vedeti, komu darila podarjamo oziroma, kdo bodo prejemniki. Ali gre za fizične osebe ali poslovne partnerje? So moški ali ženske, morebiti otroci? Kakšna je njihova približna starost? Jih bomo podarili osebno, poslali po pošti ali razdelili na dogodku? Vse to seveda zelo vpliva na izbiro daril.

Pri izbiranju velja tudi razmisliti, v kakšnem odnosu ste z obdarovanci: gre za redne in stalne poslovne partnerje ali za bolj občasna poslovna sodelovanja? Ker darilo podarite osebi in ne »podjetju«, je pomembna tudi zgodba, ki predstavlja vaše vrednote.

 

Kako pristopiti k izbiri darila?

Izbiranje daril je lahko zelo stresno, zato ga mnoga podjetja odlašajo do zadnjega trenutka. Priporočamo, da k temu pristopite dovolj zgodaj in razmislite o spodnjih vprašanjih.

Darila naj podpirajo zgodbo vašega podjetja

Zgodba ni roman epskih razsežnosti, temveč naj le podpre in izraža vrednote vašega podjetja.

  • Želite prikazati, da stremite k temu, da poslovno sodelovanje še raste? Podarite semena v izbranem lončku z vašim logotipom.
  • Nikoli ne zamujate s svojimi storitvami in želite poudariti točnost? Mogoče je primerna peščena ura z vašim logotipom.
  • Vaše podjetje slovi po tem, da radi rešujete nerešljivo? Mogoče Rubikova kocka?

Ko boste našli zgodbo, jo boste zagotovo z veseljem povedali svojim poslovnim partnerjem, ko jim boste darila izročali. Na enak način se lotite tudi obdarovanja zaposlenih.

 

Napake, ki jih lahko storite pri izbiri darila

  • Darila pred nakupom ne vidite: Naročeno poglejte in preverite. Mogoče si zgolj po sliki ne predstavljate prave velikosti darila in kakšen je občutek, ko ga primete v roke. Pomembno je tudi, da ima izdelek prostor za vaš logotip in sporočilo, ki ste si ga omislili.
  • Prevelik logotip vašega podjetja: Z logotipom nikar ne pretiravajte. Naj bo diskreten, saj bodo darilo prejemniki zagotovo raje uporabljali.
  • Darilo slabo predstavlja vaše podjetje: Ljudje smo čustvena bitja, zato darilo povežemo s tistim, ki ga poklanja. Če podarimo darilo slabe kvalitete, lahko to pomeni negativno promocijo, saj naš um podzavestno išče skriti pomen: »Očitno me ne ceni dovolj, da mi je poklonil tako darilo?«, »To podjetje ima vedno domiselna darila, zagotovo jim dosti pomenim.« …

 

Nakupovanje daril pa je seveda tudi strošek, in pri davčni obravnavi daril imajo podjetja kar precej omejitev, ki jim morajo slediti. V nadaljevanju predstavljamo, na kaj je treba biti pozoren pri opredeljevanju vrednosti daril:

 

Obdavčitev daril poslovnim partnerjem

Najpogostejše je obdarovanje poslovnih partnerjev. Pri tem je treba upoštevati:

  • Če je darilo dano fizični osebi (npr. predstavnik pravne osebe), se ga obravnava kot drugi dohodek in je obdavčeno z dohodnino. Kot za druge fizične osebe, ki niso zaposleni, pa se s stališča dohodnine v davčno osnovo ne štejejo darila, ki v posamezni vrednosti ne presegajo 42 evrov, oziroma v skupni vrednosti ne presegajo 84 evrov.
  • Darila poslovnim partnerjem ali predstavnikom poslovnih partnerjev se štejejo kot reprezentanca, ki je davčno priznani odhodek v višini 50 %.

 

Kako je z odbitkom in obračunom DDV-ja pri darilih?

  • Podjetje lahko za nabavljena darila odbije vstopni DDV in ga ne obračuna, če vrednost posameznega darila ne preseže 20 evrov. Gre za darila v okviru opravljanja dejavnosti, ki se dajejo le občasno in se ne smejo dajati istim osebam.
  • Pri darilih večjih vrednosti pa sta dve možnosti. Če je kupec darila (podjetje) pri nakupu izkoristil pravico do odbitka DDV, se ob izročitvi darila obračuna DDV. Če pa se pri nabavi daril ne uveljavlja pravica do odbitka DDV, se DDV ob izročitvi darila ne obračuna.

Več o tem si lahko preberete tudi v blogu: Poslovna darila skozi oči računovodje.

 

Darila nekdanjim, sedanjim in bodočim zaposlenim

Darila, ki jih svojim zaposlenim podari delodajalec, se štejejo za boniteto, ki je obdavčena kot dohodek iz zaposlitve v skladu z Zakonom o dohodnini (Zdoh-2). Podlaga za obračun bonitete je delovno razmerje in z njim povezano družinsko razmerje, ter pogodbeno urejena razmerja, ki so po naravi podobna delovnemu. To velja za nekdanje, sedanje in bodoče zaposlene ter njihove družinske člane.

Kot boniteta se šteje vsak proizvod, storitev ali druga ugodnost v naravi. V primeru, da je obračunana boniteta in s tem plačani prispevki ter akontacija dohodnine, nabava takih daril zmanjšuje osnovo za davek od dohodka.

Pri tem pa sta dve izjemi.

  • A) Kot boniteta se ne štejejo tista darila, ki jih delodajalec decembra podari otroku zaposlenega, ki je mlajši od 15 let, če to darilo ne presega 42 evrov. Za podjetje so darila do višine 42 evrov tudi davčno priznan odhodek.
  • B) Druga izjema, ki se ne šteje kot boniteta, so izredna darila zaposlenemu, ki v seštevku znašajo manj kot 15 evrov na mesec. Za podjetje pa ti odhodki niso davčno priznani.

 

Kako obdariti druge fizične osebe?

Podjetje lahko darila pokloni tudi drugim fizičnim osebam, ki niso njegovi zaposleni. Pri tem velja, da so darila drugim fizičnim osebam v celoti davčno nepriznani odhodek.

  • Če podjetje obdari drugo fizično osebo, ki ni njegov zaposleni, se s stališča dohodnine v davčno osnovo ne štejejo darila, ki v posamezni vrednosti ne presegajo 42 evrov, oziroma v skupni vrednosti ne presegajo 84 evrov.
  • Če darilo presega te zneske, mora podjetje za prejemnika darila obračunati akontacijo dohodnine v višini 25 %, dejanska dohodnina pa je odvisna od letnih prihodkov fizične osebe.

 

Popusti in darila ob nakupu

Če gre za darila, ki jih podjetje daje iz poslovnih razlogov drugim fizičnim osebam v obliki popustov ali priložnostno v obliki dodatnega blaga ali storitev, taka darila niso obdavčena z dohodnino. To pa velja le v primeru, ko je taka ugodnost dostopna vsem strankam pod enakimi pogoji in ni v zvezi z zaposlitvijo ali dejavnostjo fizične osebe.

Darila kupcem (reklama) so v celoti davčno priznani odhodek podjetja.

 

Več o tem v blogu Najpogostejše napake pri obravnavi reprezentance in obdarovanja.

 

 

 

(Visited 1.774 times, 3 visits today)