Spletna prodaja predstavlja priložnost za slovenska podjetja | Minimax – spletni računovodski in poslovni sistem

Spletna prodaja predstavlja priložnost za slovenska podjetja

Po podatkih raziskave spletnega nakupovanja Shopper’s Mind* splet predstavlja glavni vir informacij v nakupnem odločanju slovenskih potrošnikov. Kar 80 % uporabnikov spleta uporablja ta kanal za samostojno informiranje o izdelkih in storitvah, tudi če nakup kasneje zaključijo v fizični trgovini.

Kako radi slovenski potrošniki kupujejo preko spleta?

Po podatkih SURS** je v prvem četrtletju leta 2016 nakupovalo preko spleta 30 % Slovencev v starostni skupini od 16 do 74 leta. Če to pretvorimo v številke, je v zadnjih 12 mesecih preko spleta opravilo vsaj en spletni nakup 623.500 oseb v tej starostni skupini.

Preko spleta pogosteje kupujejo moški (43 %), največ pa jih je v obdobju 12 mesecev preko spleta zapravilo med 100 in 499 evrov. Ženske so bolj skromne, večina je v istem obdobju preko spleta nakupovala za manj kot 50 evrov, sicer pa preko spleta nakupuje 37 % žensk.

Vrednost spletnih nakupov v 12 mesecih

Ocenjena vrednost nakupov  Odstotek kupcev
do 50 EUR 30 %
od 50 do 99 EUR 26 %
od 100 do 499 EUR 35 %
od 500 do 999 EUR 6 %
več kot 1.000 EUR  3 %

 

Blago in izdelki Odstotek kupcev
oblačila, športna oprema, čevlji ipd. 44 %
dobrine za gospodinjstvo, npr. pohištvo, bela tehnika, igrače ipd. 38 %
dobrine za vsakodnevno uporabo, npr. hrana, kozmetika ipd. 28 %
elektronsko oprema, npr. mobilni telefon, kamera, TV  22 %
računalniška oprema, npr. računalnik, zaslon, tiskalnik 17 %

 

Storitve Odstotek kupcev
Vstopnice za različne prireditve 44 %
Vstopnice za različne prireditve 38 %
letalske karte, najem avtomobila ali druge storitve, povezane za organizacijo potovanja 28 %
računalniške oz. videoigre, programska oprema (vključno z aplikacijami za pametne telefone ali tablice). 22 %
računalniška oprema, npr. računalnik, zaslon, tiskalnik 17 %

Po podatkih SURS** je lani 17 % naših podjetij prejemalo naročila, rezervacije ali prodajalo preko spleta, kar je enak odstotek kot leto poprej.

Kako so na prodajo preko spleta pripravljena slovenska podjetja?

  • 70 % podjetij s spletno prodajo je prodajalo končnim potrošnikom, 68 % pa drugim podjetjem in javnim ustanovam. Velika večina je prejemala naročila iz Slovenije (91 %), skoraj polovica iz držav EU (46 %) in 19 % iz drugih držav.
  • Vrednost ustvarjenega prihodka preko spleta predstavlja podjetjem 2,2 % celotne vrednosti ustvarjenega prihodka (brez DDV). Od tega so naša podjetja ustvarila 77 % prihodkov pri prodaji drugim podjetjem ali javnim ustanovam, 23 % pa pri prodaji končnim potrošnikom.
  • Podjetja s spletno prodajo so večji del prihodka, ustvarjenega prek spletnih strani, ustvarila  s spletno prodajo v Sloveniji (48 %), 42 % s spletno prodajo v druge države članice EU in 10 % s spletno prodajo v druge države.

Glede na te podatke gotovo obstaja še mnogo priložnosti za naša podjetja, zato bomo v enem od prihodnjih blogov preverili, kako pričeti s spletno prodajo.

 

Povezava spletne trgovine z Minimaxom


Viri:

* Shopper’s Mind je raziskava spletnega nakupovadnja v regiji v partnerski izvedbi Ceneje.si in raziskovalne agencije Valicon

** SURS, Statistični urad Republike Slovenije

Slika: https://www.pexels.com/

(Visited 332 times, 1 visits today)