Vročanje sklepov o izvršbi samo še po elektronski poti | Minimax – spletni računovodski in poslovni sistem

Vročanje sklepov o izvršbi samo še po elektronski poti

S 1. novembrom je Finančna uprava Republike Slovenije začela elektronsko vročati tudi sklepe o izvršbi, s katerimi se izterjujejo neporavnane davčne obveznosti. Finančna uprava namreč v zadnjih letih vse več dokumentov vroča elektronsko. »Gre za zelo pomembne akte, zato vse prave osebe pozivamo, da (če še niso) uredijo vse potrebno za uspešno prejemanje elektronsko vročenih dokumentov,« pravijo na finančni upravi.

Ali novost zavezuje tudi vas?

Elektronsko vročanje je obvezno za pravne osebe, samostojne podjetnike posameznike in fizične osebe, ki opravljajo dejavnost, pojasnjujejo na finančni upravi. Po novem jim bo davčni organ vročil dokumente zgolj prek portala eDavki, razen tistih dokumentov, ki še niso prilagojeni na sistem eVročanja. Pravna podlaga za elektronsko vročanje je določena v Zakonu o davčnem postopku, ki je bil sprejet 1. januarja 2016, v sistem pa se lahko priključijo tudi fizične osebe, če želijo. »Zato priporočamo, da poslovni subjekti preverite ali imate urejen dostop do portala eDavki in da prek obrazca eVročanje-POS čim prej sporočite elektronski naslov za prejemanje informativnih sporočil o dokumentih, ki se vam eVročajo v portal eDavki. V nasprotnem primeru prevzamete nase odgovornost, da boste redno vstopali v portal eDavki in pregledovali prejete dokumente,« opozarjajo.

Kako bo potekalo elektronsko vročanje izvršbe?

»Ko finančna uprava pripravi dokument za vročanje, ga naloži v zavezančev portal v eDavkih, hkrati se mu v eDavke posreduje tudi informativno sporočilo o elektronsko odloženem dokumentu. Če zavezanec posreduje elektronski naslov, kot je na primer Gmail, se informacija o odloženem dokumentu posreduje tudi na ta naslov. Zavezanec lahko prijavi večje število elektronskih naslovov, na katera želi prejemati obvestila,« razložijo postopek.

Pojasnjujejo še, da bo zavezanec pri osebnem elektronskem vročanju elektronsko podpisal vročilnico, šele nato pa bo lahko prevzel dokument. »Če v roku 15 dni od vložitve dokumenta zavezanec dokumenta ne prevzame, se šteje za vročen z dnem preteka tega roka.«

Bo delo za pooblaščence potekalo normalno tudi zdaj?

Dokumenti se lahko po novem vročajo tudi prek pooblaščencev za vročanje, ki pa jih morajo zavezanci pooblastiti z obrazcem Vročanje-PE. Tega vložijo prek portala eDavki ali pa v papirnati obliki na pristojni finančni urad.

(Visited 342 times, 1 visits today)